ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ», 10 & 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

Το παιδί όταν ζωγραφίζει αποτυπώνει και προβάλλει στο χαρτί τον εαυτό του, τα συναισθήματά του , τις αγωνίες και τους προβληματισμούς του, μέσα από μια διαδικασία ικανοποίησης, χαράς και ασφαλούς εκτόνωσης του συναισθηματικού του κόσμου. Η ερμηνεία του παιδικού σχεδίου ποικίλλει σε τεχνικές ανάλογα με τη θεωρητική σχολή του κάθε θεραπευτή. Ωστόσο, αν και αρκετά σύμβολα της παιδικής ζωγραφικής παρουσιάζουν παγκοσμίως κοινά χαρακτηριστικά, η διήγηση του παιδιού πάνω στη ζωγραφιά του σχετίζεται με τα βιώματά του και με τον τρόπο που το ίδιο ερμηνεύει τον κόσμο. Για το λόγο αυτό, προκειμένου να κατανοήσουμε και να αναλύσουμε τα μηνύματα που απεικονίζονται περισσότερο ή λιγότερο συγκαλυμμένα στη παιδική ζωγραφιά, πρέπει να μάθουμε να κοιτάμε τα έργα των παιδιών με τα «μάτια» του παιδιού.
ixnografima2s

Στόχοι του σεμιναρίου :
– Η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις σημαντικότερες θεωρίες και τις τεχνικές ερμηνείας και ανάλυσης του παιδικού σχεδίου.
– Η κατανόηση του θεωρητικού υλικού μέσα από κλινικό υλικό και παραδείγματα.
– Η βιωματική ερμηνεία παιδικών σχεδίων. Θα μας δοθεί η ευκαιρία να μιλήσουμε για πραγματικά περιστατικά τόσο παιδιών τυπικής ανάπτυξης όσο και παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, νοητική υστέρηση, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, στοιχεία ψύχωσης.
– Επίσης, θα αναφερθούμε και σε περιπτώσεις τάξης μαθητών Γενικού Δημοτικού. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε συγκριτικά σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης και ίδιας ηλικίας το παιδικό σχέδιο, “αποτύπωμα” κάθε παιδιού.
Σε ποιους απευθύνεται
Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε ειδικούς : ψυχολόγους, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, σε φοιτητές , σε γονείς και σε όσους ενδιαφέρονται να κατανοήσουν περισσότερο τον ψυχισμό των παιδιών και να διερευνήσουν την παιδική ζωγραφιά.

Πρόγραμμα του σεμιναρίου
Σάββατο 10/3/2018, Ώρες: 10:00 πμ – 14:00 μμ
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ:
I. Αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο για το παιδικό ιχνογράφημα
1. Τα εξελικτικά στάδια του παιδικού σχεδίου.
2. Η ιστορική πορεία του παιδικού σχεδίου ως προβολική δοκιμασία
3. Το ιχνογράφημα στην πράξη
4. Η μορφή: η γραμμή, τα χρώματα
5. Τι μπορεί να συμβαίνει όταν ένα παιδί αρνείται να ζωγραφίσει;

II. ΠΡΟΒΟΛΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ
1. Το test της «ανθρώπινης φιγούρας» – MAD test
2. Test de <>, Fay (1933)
3. Το σχέδιο σπίτι- δέντρο- άνθρωπος (Buck,1948)
4. Το <> test της Karen Machover (1949)
5. Το σχέδιο της ζωόμορφης οικογένειας (LuitgardBrem- Gräser το 1957)
6. Η φανταστική οικογένεια (Corman, 1964)
7. Το σχέδιο της οικογένειας (Porot, 1965)
8 . D10 (Le Men, 1966)

Κυριακή 11/3/2018, Ώρες: 10:00 πμ – 14:00 μμ

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ:
Σε αυτό το μέρος θα δοθεί η δυνατότητα για συζήτηση και για ανάπτυξη προβληματισμών.
1. Παιδικό ιχνογράφημα και διάγνωση
2. Παρουσίαση και μελέτη περιστατικών
3. Μελέτη ομάδας
4. Βιωματική Ομάδα

Πληροφορίες Συμμετοχής
Κόστος συμμετοχής:
Για εκπαιδευτικούς & Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας: 60€
Για Φοιτητές, μεταπτυχιακούς Φοιτητές και Ανέργους: 40€
Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Folder με το υλικό του Σεμιναρίου
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Καφέ και σνακ στα διαλείμματα

Εισηγήτρια : Χριστοδουλάκη Ιωάννα, Ψυχολόγος, MSc Ειδικής Αγωγής
Τέλειωσε το τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εξειδικεύτηκε στην Ειδική Αγωγή πραγματοποιώντας το Master Ψυχοπαιδαγωγική Παιδιών Με Ειδικές Ανάγκες του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ. Πραγματοποιήσε πρόγραμμα εκπαίδευσης Σχολών Γονέων καθώς και πρόγραμμα εκπαίδευσης οργάνωσης βιωματικών ομάδων παιδιών και ενηλίκων. Πραγματοποίησε σεμιναριακή εκπαίδευση στην υποστήριξη ατόμων με ΔΑΦ καθώς και προγράμματα που σχετίζονται μςε την οργάνωση συμπεριφοράς ατόμων με ειδικές ανάγκες. Δραστηριοποιείται τα τελευταία είκοσι χρόνια στην πόλη της Θεσσαλονίκης και έχει συνεργαστεί με δημόσια και ιδιωτικά πλαίσια ψυχολογικής υποστήριξης και παρέμβασης παιδιών και ενηλίκων. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στην Δημόσια εκπαίδευση ενώ παράλληλα συνεργάζεται με το Παιδιατρικό Θεραπευτήριο Νόημα όπου πραγματοποιεί συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής σε παιδιά και γονείς, προγράμματα Σχολών Γονέων, Σεμινάρια και Παρεμβάσεις σε παιδικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης.

Μπορείτε να συμπληρώσετε την φόρμα συμμετοχής ΕΔΩ